Voor vertrek - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Johan Wijmans - WaarBenJij.nu Voor vertrek - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Johan Wijmans - WaarBenJij.nu

Voor vertrek

Door: Johan Wijmans

Blijf op de hoogte en volg Johan

16 Juli 2014 | Nederland, Capelle aan den IJssel

Jaja iedereen, dit is het moment waarop we allemaal hebben gewacht. Morgen is het dan toch echt zover, dan gaan we naar Canada voor maar liefst 11 maanden.

Deze hele onderneming begon al aan het begin van het vorige schooljaar. Toen kregen we al verhalen te horen van iedereen waar ze naartoe willen. Het duurde niet lang of ik hoorde ook Canada als optie vallen. Vanaf dat moment wist ik zeker dat ik naar Canada wilde. Ik vind het gewoon een geweldig land, de natuur, de mensen en de cultuur dragen allemaal bij aan dit voor mij geweldige land.

Uiteindelijk werd het september 2013 en moest ik al doorgeven dat ik naar Canada wilde, omdat dit land een moeilijk visum systeem heeft. ik had gedacht dat er geloot moest worden, maar gelukkig voor mij en de 3 anderen waren wij de enigen die ons hadden aangemeld. En zo gingen wij (Maxime, Marlous, Sharon en ik) aan de slag om ons visum te bemachtigen.

Nu zijn we dus eindelijk zover. We hebben ons visum, ons contract en de vliegtickets en morgen is dan de grote dag. Wanneer wij in Canada zijn zullen we nog even met zijn vieren zijn, maar alweer 3 dagen later zullen we deels afscheid moeten nemen want dan gaan Maxime en ik naar de Keltic Lodge resort & spa en Marlous en Sharon gaan dan naar de Digby Pines resort & spa voor ongeveer 4 maanden. Daarna zullen wij in oktober weer met zijn vieren zijn in Halifax voor de resterende tijd tot eind mei 2015.

Ik wil iedereen die mij heeft bezocht en geluk heeft toegewenst nog een keer bedanken en ik zie jullie gauw weer terug volgend jaar of over het internet. En uiteraard wil ik al mijn mede studenten ook veel geluk nog wensen in het land waar hij/zij naartoe gaat.

Tot volgend jaar!

  • 16 Juli 2014 - 23:14

    L. Van Gaalen:

    Ha Johan,
    Een goede reis en geniet van het grote avontuur. Ben benieuwd hoe het je daar zal vergaan.
    Hartelijke groeten, L. van Gaalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Capelle aan den IJssel

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2014

Voor vertrek
Johan

Actief sinds 16 Juli 2014
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 3479

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 01 Juni 2015

11 maanden Canada

16 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: