de eerste dagen - Reisverslag uit Ingonish, Canada van Johan Wijmans - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Ingonish, Canada van Johan Wijmans - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Johan

24 Juli 2014 | Canada, Ingonish

Hallo allemaal, ik heb al een tijdje niets van me laten horen dus dit lijkt mij een goed moment om dat te doen.

om te beginnen de reis. deze is relatief rustig verlopen met hier en daar wat dingetjes. op Schiphol was een van mijn reisgenoten (Marlous) uitgekozen voor de "random search". helaas kon ze een oud mobieltje niet aan krijgen die ze mee wilde nemen. hierdoor liepen we vertraging op, omdat iedereen erbij gehaald moest worden want ze is dan zogenaamd een terrorist.

eenmaal aan boord van het vliegtuig was alles rustig. heerlijk als je economy comfort vliegt. net dat extra beetje ruimte. ongeveer 8 uur later op Toronto moesten we ons haasten want we hadden maar 1,5 uur overstap tijd en we moesten zelf onze koffers door boeken. ook moesten wij met z'n vieren door customs daar. ik stond daar in de rij met al mijn papieren klaar en was eindelijk aan de beurt. het moet natuurlijk mijn geluk weer zijn dat ik de brompot had. ik heb daar een half uur gestaan (wat normaal maar 10 minuten hoeft te zijn) en ik krijg zoveel vragen op me af dat ik er duizelig van werd. gelukkig ben ik er toch door, maar wel met een boel dingen die ik niet mag doen.

na de bijna 2 uur durende vlucht naar Halifax waren we er dan toch eindelijk. we werden daar binnen 5 minuten opgehaald door iemand van het hotel en waren rond 1 uur 's avonds Canadese tijd in het hotel zelf. we hebben daar na de resorts onze eigen appartement en daar verbleven we dus voor de eerste paar dagen.

ik ga jullie niet alle dagen apart beschrijven, want dat word dan een heel boek werk. eigenlijk hebben we best veel gedaan in die dagen. we hebben een bank account en een social security number geopend/gekregen. we zijn naar 2 super winkelcentrums geweest en met de harbour hopper Halifax verkent, zowel op het land als in het water. uiteraard zijn we uit geweest en op een aantal plekken heerlijk gegeten en gedronken.

op de een na laatste dag (wat eigenlijk onze laatste dag was, maar op het laatste moment veranderde) hadden wij met z'n vieren (Marlous, Maxime, Sharon en ik) een gesprek met de HR manager van het hotel. met haar besproken we de mogelijkheden en wat verwacht werd van ons. na het ontbijt was er toch weer een onduidelijkheid met mijn visum. dus hop in de auto en door naar het vliegveld om alles weer te regelen. dit duurde gelukkig maar 10 minuten dit keer. eenmaal terug ging ik met de meiden wat eten en 's avonds gingen we naar de film Tammy.

de volgende dag was het dan echt zover we gingen naar de resorts. ik en Maxime moesten om 12:30 verzamelen, want we hadden een lange reis van 6 uur in de auto naar de Keltic. Marlous en Sharon hadden 2 uur later de afspraak om naar Digby te gaan, wat ongeveer 2-3 uur rijden is.

de Keltic is in 1 woord te beschrijven WAUW. het is prachtig hier. je zit in de middle of nowhere, maar wat een fantastische plek om te zijn.

de eerste avond heb ik al aardig wat collega's ontmoet, want we wonen bijna allemaal op het park zelf. ik ging gauw naar bed want de volgende dag zou een lange dag worden. die bewuste dag hebben Maxime en ik een gesprek gehad met de GM en een aantal formulieren gekregen om door te nemen. daarna hebben we een tour van de omgeving en het resort gehad. na dat alles hebben wij onze werk kleding gekregen, Maxime voor guest services en ik voor Banquets en serving. die zelfde avond kwam snel en dan begint het feest eigenlijk pas net. iedereen komt terug van werk en we gaan met zijn alle wat drinken. het was een uur of 11 en nog steeds best warm, dus iemand kwam met het idee om met zijn alle te gaan zwem in de oceaan vlakbij. dus daar gingen we dan met een man of 10 en we zijn tot ongeveer 3 uur gebleven. echt geweldige mensen hier. dit worden 3 fantastische maanden!

sorry voor dit lange verhaal, maar er was gewoon te veel gebeurt om niet te vertellen. als ik tijd heb zal ik meer en kortere verhalen plaatsen.

tot schrijvens!

  • 24 Juli 2014 - 20:21

    Pap Mam En Zusje:

    Lieve Jo, wat een leuk verslag, we zijn blij voor je dat je het zo leuk hebt.
    klinkt allemaal super gezellig.
    Kijken weer uit naar je volgende verhaaltje. We zijn benieuwd hoe je eerste werkdag geweest is.
    Liefs van ons

  • 24 Juli 2014 - 23:47

    Kathy:

    Hoi johan
    heel leuk om je verhaal te kunnen lezen. Vond het helemaal niet erg hoor dat je verhaal lang was heb het met veel plezier gelezen.
    goed hoor hoe je de probleempjes oplost ik zou me geen raad weten hahaha.
    Fijn dat je zo geniet vind het geweldig voor je dat je dit kan doen en dat wij mogen delen in jouw ervaringen.
    kijk nu al uit naar jevolgende verhaal.

    dikke kus van je tante

  • 25 Juli 2014 - 12:26

    Jessica:

    Hoi Johan,
    Klinkt fantastisch daar.
    Ik hoop snel meer te kunnen lezen.
    We miss you
    Veel plezier verder, xx
    Jessica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Actief sinds 16 Juli 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 3481

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 01 Juni 2015

11 maanden Canada

16 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: